Etický kodex
Etický kodex zaměstnanců MŠ Omská s odloučeným pracovištěm MŠ Mrštíkova a MŠ Jakutská
Etický kodex je dokument, který shrnuje základní požadavky na chování a jednání všech zaměstnanců dané situace. Představuje morální závazek, upozorňující na naše mravní postoje a chování vůči instituci, ve které pracujeme i vůči spolupracovníkům, klientům a veřejnosti. Význam etického kodexu spočívá především v tom, že jasně říká, na jakých základních hodnotách a mezilidských vztazích daná instituce staví a o jaké hodnoty se chce opírat i do budoucna.
PEDAGOG VE VZTAHU K SOBĚ
pečuje o sebe ve všech rovinách
věnuje maximální péči výchovně vzdělávacímu procesu
dbá o svůj profesní a osobní rozvoj, vzdělává se a rozvíjí své znalosti, schopnosti a profesní kompetence
buduje vzájemnou důvěru a respektuje právo na soukromí
chová se vždy korektně, zdvořile a slušně
PEDAGOG VE VZTAHU KE KOLEGŮM
je tolerantní, empatický, respektuje kolegy a jejich osobní odlišnosti, komunikuje otevřeně a uplatňuje metody konstruktivní kritiky
je si vědom profesních hranic a osobních vztahů v týmu
respektuje rozhodnutí, která jsou v souladu s platnými zákony a předpisy
spolupracuje s kolegy a dalšími profesionály v zájmu výchovy a vzdělávání dětí
PEDAGOG VE VZTAHU K DĚTEM
zná a reflektuje potřeby dětí, respektuje jejich individuální potřeby a odlišnosti, vytváří bezpečný prostor s jasnými hranicemi
rozvíjí a podporuje potenciál dítěte a je dítěti vzorem
dbá na celostní rozvoj potenciálu dětí
je milá, usměvavá, naslouchá dětem a usnadňuje jim adaptaci v MŠ
respektuje dítě jako svébytnou osobnost, respektuje jeho zdravotní stav, mateřský jazyk a případně další specifika
PEDAGOG VE VZTAHU K RODIČŮM
Je si vědom hranic profesních a osobních vztahů s rodiči, zachovává mlčenlivost a diskrétnost o důvěrných informacích rodiny
respektuje expertní roli rodiče k jeho vlastnímu dítěti a otevřeně a kompetentně s rodiči komunikuje o rozvoji dítěte
aktivně vytváří prostor pro spolupráci s rodiči
vytváří důvěryhodný vztah k rodičům, rodiče se mohou na učitelku kdykoliv obrátit.
PEDAGOG VE VZTAHU K INSTITUCI
souzní a jedná v souladu s pedagogickými východisky, cíli a metodami organizace
je nositelem udržitelného rozvoje v sociální, ekonomické a ekologické rovině
spolupracuje s kolegy a ostatními odborníky vždy v zájmu dítěte
je loajální vůči škole, dbá o další zlepšování dobrého jména školy a vyvaruje se každého jednání, které by ji mohlo poškodit
PEDAGOG VE VZTAHU K PROSTŘEDÍ
reprezentuje svou práci
je si vědom, že vnitřní či osobní záležitosti není přípustné řešit před rodiči a dětmi
RODIČ VE VZTAHU KE ŠKOLE
Respektuje pravidla slušného chování a vzájemné úcty
ETICKÝ KODEX PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ
Respektuje svou osobnost a své potřeby, má právo na seberealizaci, je součástí týmové spolupráce
Respektuje rozhodnutí, která jsou v souladu s planými zákony, normami, předpisy a obecnými pravidly slušného chování
Zaměstnanec odpovědně poskytuje informace, s ohledem na dodržování zákona o poskytování důvěrných osobních informací v souvislosti s výkonem svého povolání
Vytváří příjemné a bezpečné prostředí, ke všem je vstřícný a ohleduplný, svým chováním je ostatním příkladem
Respektuje psychickou a fyzickou autonomii a jedinečnost, jak dětí, tak i spolupracovníků a zákonných zástupců